Hotel Villa Select
De statige gevel van het viersterrenhotel werd eerder in zijn glorie hersteld en de begane grond kreeg elf jaar geleden een make-over. Wanneer ook de verdiepingen en kamers aan een opfrisbeurt toe zijn, belt hoteluitbater Xandra Deconinck zonder aarzelen opnieuw Inside.

“Ik heb er inderdaad geen seconde over getwijfeld”, zegt Xandra. “Meer dan tien jaar geleden kwamen we al eens in contact met Ian van Inside. Zij waren als bureau net uit de startblokken geschoten, en wij ook, als vierde generatie hoteluitbaters. In een goede maand tijd heeft Inside toen de lobby, ontbijtzaal en het restaurant van het hotel gerestaureerd. En daar zijn we nog altijd heel tevreden over. De ruimtes blijven even mooi en voelen ook hedendaags.”
Omdat dezelfde stijl mag doorgetrokken worden in de kamers en timing opnieuw heel belangrijk is, kiest Hotel Villa Select weer voor Inside. Xandra Deconinck: “Bij het begin van de paasvakantie hadden we alweer reservaties, dus de renovatiewerken moesten in nog geen drie maanden tijd uitgevoerd worden.”
“Niet alleen bij het ontwerp, maar ook op de werf werden we heel nauw betrokken.”
Designer Thomas gaat al snel aan de slag met moodboards en 3D-visualisaties en ook over budget wordt rond de tafel gezeten. “Van bij het begin werden we heel nauw betrokken bij het proces. Niet alleen bij het ontwerp, maar ook later, op de werf. Met al onze vragen konden we bij werfleider Frederik terecht, zelfs in het weekend.”
Met aandacht voor detail wordt elke kamer aangepakt. Ook de gangen worden meegenomen in het concept en de technieken krijgen een update. “De week voor de opening was ik toch even in paniek”, lacht Xandra. “Maar de deadline werd gehaald, vooral door de snelle aanpak van Inside. Zo herinner ik me dat de douchedeuren niet op tijd geleverd werden. Maar dat probleem werd meteen heel efficiënt aangepakt. Ook nu nog trouwens kan ik hen bellen bij kleine mankementen en weet ik dat het snel in orde komt. Die extra’s voelen ook onze gasten en maken de investering meer dan de moeite.”

“We krijgen geen opmerkingen meer over oubollige badkamers of kleine mankementjes. Integendeel, de recensies zijn heel positief.”
“We hebben een paar extra kamers nu en voelen dat uiteraard in onze omzet. Maar het zijn vooral de positieve recensies die een boost geven. Geen opmerkingen meer over oubollige badkamers of kleine tekortkomingen. Alles is gloednieuw en het hotel vormt van boven tot beneden een coherent geheel. Dat maakt de beleving voor elke gast compleet en dat merken we aan de reacties.”