blog

Je horecazaak succesvol inrichten met deze heilige drievuldigheid

Zie je het bos door de bomen niet meer, onthoud dan dat drie zaken ontzettend belangrijk zijn voor een succesvolle horeca-inrichting: de aantrekkingskracht, een praktische indeling en een duurzame aanpak. We leggen even uit.

De eerste indruk is alles. Van het naambord aan de gevel tot de geur als je binnenstapt en het moment wanneer de stoel onder tafel geschoven wordt, de klant moet zich meteen welkom voelen. Hij wil het hoofd leegmaken en verwend worden op een heerlijke lunch, lekkere koffie of een gezellig avondje uit.

Succesvolle inrichting van een horecazaak

Look-and-feel

De kleuren, materialen of texturen, het interieur bepaalt voor een heel groot stuk de sfeer die in je zaak hangt en ook de aantrekkingskracht van je concept. De juiste look-and-feel geeft de klant meteen een warm welkom en een goed gevoel. Aantrekkingskracht en sfeer, een eerste belangrijk aspect dus waar je beter rekening mee houdt bij de inrichting van je zaak.

Logische indeling

Naast de aantrekkingskracht van je concept speelt ook de indeling van je zaak een grote rol. In een slim ontworpen interieur wordt efficiënter gewerkt. Denk daarom goed na over de positie van de bar, tafels, keuken of de looproutes van het personeel. Hoe vlotter de klant bediend wordt, hoe beter. Het gebruiksgemak van je zaak is belangrijk, voor de klant, maar zeker ook voor het personeel.

Toekomstproof

Is je zaak helemaal klaar voor de toekomst? Een renovatie van een horecazaak is een investering en dan wil je ook dat het interieur zijn tijd meegaat. Enkel een duurzaam ontwerp is futureproof en zorgt ervoor dat je horecazaak rendabel is. Zo’n ontwerp gaat jaren mee, zorgt voor meer klanten en dus ook voor meer omzet.

Kijk je dus puur naar het interieur van je horecazaak, dan zijn de look-and-feel, een logische, praktisch indeling en een duurzame aanpak de drie belangrijkste sleutels tot succes. Kan je klant elke dag genieten van een goede keuken en een vlotte service in een aangenaam kader, dan is de kans groot dat je onderneming uitgroeit tot een heel succesvolle horecazaak. Let’s go!

Benieuwd hoe wij het aanpakken? Bekijk enkele van onze cases!