Wanneer is de tijd rijp voor een renovatie van je horecazaak?

Een renovatie is meestal even op de tanden bijten, maar vooral een heel mooie investering in de toekomst van je horecazaak. Als je die slim aanpakt, tenminste. Wanneer is het een goed moment om je horecazaak met een grondige renovatie een nieuwe injectie te geven?

Nog belangrijker dan wat je klanten tijdens een avondje uit op het bord krijgen, is de totaalbeleving. En die is onlosmakelijk verbonden met het interieur van je zaak. Wanneer de klant de deur binnenstapt, moet alles kloppen: van de menukaart tot de tafeldekking en de lampen aan het plafond. Wanneer bepalen de meeste horeca-ondernemers dat het tijd is om een renovatie in te plannen om zo de zaak naar een (nog) hoger niveau te tillen?

Renovatie van een horecazaak in X

Nieuwe generatie aan boord

Komt een nieuwe generatie aan het roer, dan barsten die meestal van ambitie. En dat is het ideale moment om ook het interieur aan een grondige inspectie te onderwerpen. Zelfs wanneer de zaak al 25 jaar lang goed draait. Straalt je onderneming nog uit wat jij voor ogen hebt? Past de sfeer van de zaak nog bij jouw visie? Zijn de keukentoestellen niet verouderd en is de keuken nog rendabel genoeg? Zelfs al moet je op het eerste zicht niet renoveren, dan kan een renovatie toch de perfecte frisse start zijn en een investering in jouw toekomst. Think about it!

Frisse visie

Een goed uitgewerkte interieurervaring is meer dan een mooi interieur, het is een boost voor je zaak. Wil je het graag over een andere boeg gooien? Verandering van spijs doet eten. Of je nu de kaart helemaal wil omgooien of het concept van je zaak wil veranderen, het interieur is een belangrijk hoofdstuk in je verhaal. Of misschien is een verhuis naar een nieuwe locatie wel de injectie die je op dat moment nodig hebt? Wij denken heel graag mee over wat werkt voor jou en voor jouw zaak.

Eerste, tweede… derde zaak?

Lopen de zaken goed, dan droom je misschien stiekem van een tweede vestiging of zelfs een derde. Misschien voelt je zaak wat te klein of heb je een nieuwe doelgroep en locatie voor ogen? Ook ondernemers die een tweede zaak willen starten, moeten opnieuw nadenken over een unieke horeca-ervaring die het verschil maakt op verschillende niveaus. En ook daar is een goed uitgedachte interieurervaring een heel belangrijk aspect.

Een make-over van het interieur vergt een zeker budget, maar is vooral een heel goede investering. Toch zeker wanneer je de renovatie slim inplant. Durf investeren op een moment dat je zaak goed draait, en wacht niet tot de cijfers in het rood gaan. Zo blijf je je publiek boeien, werkt je personeel alleen maar efficiënter en blijven ook de klanten terugkomen. Het leven is aan de durvers!