Je horecazaak inrichten? Dit zijn drie trends voor 2022

Na een paar bewogen coronajaren is het uitkijken naar een virusvrije toekomst voor de horeca. Ga je mee met de trends, dan heb je als onderneming alvast een stapje voor. Nieuwe trends geven zuurstof, perspectief en lokken heel wat nieuwsgierige klanten naar jouw concept.

Mee met de trends? Natuurlijk! Inside houdt de vinger aan de pols van al wat hip, hot en happening is op vlak van interieur. We krijgen heel wat leveranciers en vertegenwoordigers over de vloer die ons prikkelen met de nieuwste houtsoorten, kleuren, stoffen en meubels op de markt. Interieur is onze passie, overal ter wereld houden we onze ogen open voor nieuwe trends. Wat is in op vlak van hospitality? Wij zijn mee.

Opvallen mag

Of het nu gaat over kleuren, texturen en materialen, elke muur, vloer of object wordt interessant gemaakt. Met prints, patronen, opvallende kleuren, aaibare stoffen en eyecatchers wordt een spraakmakend interieur gecreëerd. Je gasten mogen zich even helemaal in een andere wereld wanen. Een vlucht na twee jaar thuiszitten en corona?

Casual food

Fine dining bestaat uiteraard ook nog, maar toch zie je steeds vaker ‘fast casual’ concepten opduiken. Fast casual is snel, makkelijk, vrij goedkoop en biedt toch kwaliteit aan. Vooral in de grotere centrumsteden schieten deze concepten als paddenstoelen uit de grond. In deze zaken zijn een duidelijke identiteit, toffe uitstraling en een knappe interieurervaring heel erg belangrijk.

Een voorbeeld van zo’n (interieur)concept, vormgegeven door Inside, is Babu in Gent. Hier bestel je geen driegangenmenu, maar ‘bunners’, een combinatie van een bun en een hamburgerbroodje. Het gedurfd kleurrijke en speelse interieur, geïnspireerd op verre reizen, matcht volledig met het casual food-concept. Straffe materialen zetten een straf concept in de verf.

Hybride is in

Een restaurant wordt ook een flexwerkplek en een boekenwinkel heeft ook een koffiecorner. We gaan niet meer alleen naar een restaurant om te eten of naar een winkel om te shoppen. In een moderne zaak wordt het functionele aan beleving gekoppeld, en dat vraagt om flexibiliteit in het interieur. Bij het inrichten van een zaak gaan we met Inside daarom steeds inspelen op interieurervaring en waar nodig rekening houden met een flexibele indeling.

Wil je jouw horecazaak helemaal klaarstomen voor de toekomst? Laten we even samenzitten aan tafel om jouw wensen te bespreken en onze visie uit de doeken te doen. Tot binnenkort?