blog

Hoe bepaal je van bij de start de inrichting van je horecazaak?

Een horecazaak opstarten of de horeca inrichting begint altijd met een idee. Maar hoe werk je dat idee nu uit tot een interieurervaring die bijdraagt aan het succes van je zaak? Pas wanneer de look-and-feel en functionaliteit van je horecazaak matchen, kan je potten breken.

Een geslaagde inrichting van je horecazaak

Van de positie van de keuken tot de ultieme beleving voor de klant, de inrichting van je zaak is heel erg belangrijk. Een interieur dat werkt en goed zit, heeft wel degelijk invloed op het succes van je horecazaak.

Hoe zie jij zelf de inrichting van je horecazaak?

Alles begint uiteraard met een concept en een paar ideeën. Wat vind jij mooi? Welke sfeer vind je belangrijk? Verzamel alles wat je leuk vindt of wat beantwoordt aan jouw visie in een moodboard en kijk er dan nog een tweede keer naar, het liefst met de frisse blik van een expert.

Is er een rode draad merkbaar in de inrichting van je horecazaak?

Het totaalplaatje moet kloppen en daarom is een rode draad in je concept belangrijk. Matcht je concept met de doelgroep, de locatie en de opmaak van je kaart bijvoorbeeld? Een geslaagd interieur zorgt ervoor dat je klanten graag (terug)komen, maar ook dat iedereen graag in de zaak werkt, van de barman tot de kok.

Kan er ook vlot gewerkt worden?

Bij de inrichting van je horecazaak speelt het comfort van de klant en de aantrekkingskracht van je concept een heel grote rol, maar ook omgekeerd is het standpunt van de barman of de kok belangrijk. In een knap ontworpen interieur wordt er efficiënt gewerkt. Zitten de bar en de keuken goed in elkaar? Wat zullen de looproutes worden van het personeel? Hoe voorkomen we chaos? Kleine details kunnen een grote impact hebben op het gebruiksgemak van je zaak, voor de klant, maar ook voor het personeel.

Is je ontwerp duurzaam?

Een renovatie of een make-over is een investering. Kan je interieur tegen een stootje? Is het klaar voor de toekomst? Enkel een goed uitgedacht en duurzaam interieur gaat jaren mee en zorgt voor meer klanten en een hogere omzet.

Vind je het interieur van je zaak belangrijk, maar zie je het bos door de bomen niet meer? Inside zit met jou aan tafel, denkt mee over het totaalconcept en gaat volop voor een interieurervaring die je klanten onthouden en die werkt voor je zaak.